Storytelling - Přesvědčujme, argumentujme a ovlivňujme dění pomocí příběhů
Kurz Vás naučí, jak dát informacím smysl, který by holá fakta nikdy dát nemohla. Jak argumentovat, jak získat důvěru ostatních, jak inspirovat a motivovat druhé, jak usměrnit skupinová rozhodnutí.
Dozvíte se, jak vyprávět příběhy a s jejich pomocí ovlivňovat dění.
- Kategorie:Nabídka vzdělávání
- Značka: STORYTELL
- Obor: Školení, trénink, vzdělávání, Personalistika a lidské zdroje, Marketing, reklama, public relations, Tvůrčí práce, kultura, umění
- Region: Pardubický kraj, Královéhradecký kraj
- Místo: Hradec Králové
- Charakteristika kurzu: jednodenní seminář pro maximálně 12 osob
- Cenové podmínky: 2.990 Kč bez DPH (t.j. 3.617,90 Kč včetně DPH)
- Časový rozsah: 1 den ( možno dojednat i rozsah dle dohody)
- Způsob realizace: v době 9:00 - 16:00, prezence od 8:30
- Stav: termín konání 23.3.2017
Storytelling je ve zkratce řečeno vyprávění příběhů. Je to návrat a znovu objevování hluboce zakořeněné tradice vyprávění. Je to ta nejpřirozenější lidská činnost i umění zároveň.
Komu je kurz určen?
Zejména manažerům, obchodníkům a podnikatelům, zkrátka těm, kteří jsou denně ve styku s lidmi (ať už se zákazníky nebo spolupracovníky).
Naučíme Vás jak přidat do dialogu trochu lidskosti.
Naučíme Vás vyprávět příběhy a budete nadšeni a je možné pomocí příběhů ovlivnit dění okolo Vás?
- Naučíme Vás jak argumentovat
- Naučíme Vás jak získat důvěru ostatních
- Naučíme Vás jak inspirovat a motivovat druhé
- Naučíme Vás jak usměrnit skupinová rozhodnutí
- Naučíme Vás jak dát informacím smysl, který by holá fakta nikdy dát nemohla
Dejte svým zaměstnancům šanci:
- naučit se efektivně komunikovat s posluchačem při veřejných vystoupeních
- naučit se srozumitelně cizelovat schopnost vyjadřování
- naučit se zařazovat do svého projevu originální vypravěčské postupy
- naučit se zaujmout svou vlastní osobitostí naučit se účinně využívat vlastní fantazii a imaginaci
- naučit se pracovat s pauzou, tempem, rytmem a dynamikou v každodenní mluvě
Všechny tyto dovednosti si účastníci kurzu osvojují formou tzv. storytellingu, tedy vyprávění na základě drobných příběhů, které si sami vytvoří. Kurz je realizován jak formou samostatné práce, tak i interakcí ve dvojicích či skupinách. Účastníci kurzu probírají společně téma a možnosti příběhu a dostává se jim tak možnosti vzájemně se podporovat a inspirovat. Věnují se tedy jak svému vlastnímu sebepoznávání, tak vzájemné souhře ve skupině.
Forma kurzu
Délka i forma kurzu záleží na vašem přání a společné domluvě. Rádi kurz nachystáme přímo pro vás tzv. „na klíč“. Jsme schopní připravit kurz na vámi vybrané téma i v požadovaném rozsahu a délce.
Zde nabízíme několik konkrétních variant realizace našich kurzů:
Jednodenní kurz
- téma: osobní příběhy – příběhy, které vychází z dětství, rodinné historie nebo například snů aneb jak připravit a povyprávět vlastní příběh jednoduše, sdělně a neskutečně poutavě
- počet hodin: 8 hodin (6,5 hodiny + pauza na oběd a krátké přestávky)
- max. počet osob: 10
Dvou - nebo třídenní kurz, témata k výběru:
1) osobní příběhy – příběhy, které vychází z dětství, rodinné historie nebo například snů aneb jak připravit a povyprávět vlastní příběh jednoduše, sdělně a neskutečně poutavě
2) autorské příběhy – vždy na dané téma, které společně vybereme podle vašich požadavků a zaměření, cílem je vytvořit působivý a funkční příběh podle staletí prověřené struktury a zaujmout jím svého diváka, ať už je to kolega, přítel, klient nebo vlastní děti
3) příběhy již napsané – příběhy známé i neznámé, pověsti, pohádky, horory, co jen si dokážete představit, trénink pojetí a interpretace příběhu aneb jak svým vyprávěním rozesmát, dojmout, vystrašit, ale především zavést do světa vašeho příběhu
- počet hodin: 16 hodin (13 hodin + přestávka na oběd a krátké pauzy), podle libovolného rozložení do dvou nebo tří dní
- max. počet osob: 14
Dlouhodobý kurz
- téma: příběh jako takový aneb procházka všemi třemi okruhy příběhů zmíněnými výše
- počet hodin: 50 hodin – 1,5 hodiny každý týden po 33 týdnů (od září do června)
- max. počet osob: 10
Variace:
- Je možné se domluvit na jiné hodinové dotaci a uspořádat například čtyřdenní kurz – nejprve dva dny kurzu, poté týden volno a poté znova dva dny s příběhy. Účastníci by tak měli více času vyhodnotit svou práci v první části kurzu a navázat na ni ve druhé.
- Nabízíme kurzy i v německém jazyce, jak pro začátečníky, tak i pokročilé, a to pod vedením lektora německého jazyka. Vytváření příběhu a jeho vyprávění v cizím jazyce je ta nejpřirozenější forma výuky s obrovským přínosem a hmatatelnými výsledky.
Dějiny lidského rodu můžeme číst jako jedno velké vyprávění, ale těžko je převyprávíte dítěti před spaním. A o to právě jde.
Samozřejmě záleží na tom, komu chcete daný příběh vyprávět a kam tím vlastně směřujete.
Provedeme Vás jednotlivými kroky, které Vám pomohou najít, vytvořit a také co nejefektivněji používat vlastní příběhy typu:
Kdo jsem? Proč jsem tady?
- Lidé o Vás potřebují něco vědět, než Vám začnou důvěřovat.
- Ukažte, že oplýváte kvalitami, které vaši posluchači hledají.
Učení - Změňte chování ostatních snáze než udělováním rad.
Vize - Vidina krásné a zajímavé budoucnosti okamžitě zmenší současné problémy.
Hodnoty v praxi - Hodnoty v praxi - Hodnoty jsou subjektivní.Ukažte, co daná hodnota znamená právě pro vás.
Vím, co si myslíš - Odhalte tajná podezření posluchačů a vzápětí jejich pochybnosti vyvraťte.
Storytelling je specifická disciplína, která využívá mnoha druhů cvičení, her a především představivosti vypravěčů, kteří jsou zároveň autory a interprety příběhu.Vyprávíme všichni a často. I tuto schopnost můžeme ovšem jako každou jinou rozvíjet, zdokonalovat a používat. Ze schopnosti se může stát umění. Takto definujeme disciplínu zvanou oním mezinárodní slovem storytelling.
Čím vším je a může být storytelling?
- způsobem realizace
- edukačním prostředkem
- volno časovou aktivitou
- uměleckou disciplínou
- prostředkem sebepoznávání a osobnostního rozvoje
- a mnohým dalším
Jaký význam má storytelling?
- Aktivně pracuje s literaturou a podněcuje zájem o ni.
- Obohacuje a rozšiřuje slovní zásobu.
- Napomáhá chápat souvislosti, uceluje kontext.
- Podporuje kritické myšlení, klade před posluchače názory a hodnoty, které rozebírá z různých úhlů.
- Zvyšuje schopnost naslouchat a chápat.
- Podněcuje tvořivé psaní a představivost.
- Zvyšuje schopnost komunikace.
- Podporuje schopnost předvídání, analýzy a syntézy.
- Je to skvělá zábava.
Proč používáme mezinárodní termín „storytelling“, když čeština zná krásné slovo „vyprávění“?
Jednoduše proto, že vypráví každý, ale storytellingu se věnují ti, kteři chtějí vědomě a s konkrétním cílem schopnost vyprávění rozvíjet a jednou třeba i dovést k dokonalosti.
Především ale jde o přihlášení se k mezinárodní „síti“ storytellingu, sjednocující se právě ve jménu tohoto anglickojazyčného označení. Ostatně, provedeme-li malý rozbor termínu „storytelling“, zjistíme, že proti českému „vyprávění“ má jednu nespornou přednost. Spojuje v sobě totiž „příběh“ (story) i „vyprávění“ (telling), tedy samotný proces vzniku a jeho výsledek.
Čím by taky byly příběhy bez vypravění,
a vyprávění bez příběhů?
„Když rýže přestane růst, je zvykem oddávat se tomuto rituálu: Ženy jdou do rýžových polí, usednou k rostlinám a vypráví jim mýtus o jejich původu. Rýže si tak uvědomí, jaký je její smysl, získá tím motivaci a začne znovu růst.“
Ing. Veronika Lencová, MBA
Charismatická lektorka, profesionální koučka, spisovatelka. Ráda vymýšlí a realizuje on-line strategie a vzdělávací programy.
Školí myšlenkové mapy, tréninky paměti, rychlé čtení, storytelling, time management metodou GTD. V korporátní sféře pak procesní, strategický i change management, controlling, finanční analýzu.
Semináře sestavené na míru klientovi dokáže propojit s výkonovým koučováním a/nebo NLP (neurolingvistickým programováním).
Vychází ze svých dlouholetých profesionálních zkušeností, pracovala jako finanční ředitelka a konsultantka pro SAP: A.Poettinger, ENGE L Strojírenská finanční ředitelka a konsultantka SAPU, BMD System haus Steyer.
Vystudovala řadu škol: Jihočeská universita, ESMA, Praha/Barcelona, EPI - Evropský polytechnický institut, IPFM - Institute for Industrial and Financial Management v současné době studuji VŠE Jindřichův Hradec.
Je autorkou těchto knih:
Myšlenkové mapy v v pěti krocích, 50 odstínů investic, Kaizen, 11 kroků, kterými posunete firmu výš.