Cookies na stránkách PROFI-MEN, s.r.o., personálně poradenská a vzdělávací společnost

Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.

„Lidé jsou Váš největší kapitál.“ P. F. Drucker

profimen@profimen.cz, +420+420 495 512 582

Storytelling - Přesvědčujme, argumentujme a ovlivňujme dění pomocí příběhů

Kurz Vás naučí, jak dát informacím smysl, který by holá fakta nikdy dát nemohla. Jak argumentovat, jak získat důvěru ostatních, jak inspirovat a motivovat druhé, jak usměrnit skupinová rozhodnutí.
Dozvíte se, jak vyprávět příběhy a s jejich pomocí ovlivňovat dění. 

  • Kategorie:Nabídka vzdělávání
  • Značka: STORYTELL
  • Obor: Školení, trénink, vzdělávání, Personalistika a lidské zdroje, Marketing, reklama, public relations, Tvůrčí práce, kultura, umění
  • Region: Pardubický kraj, Královéhradecký kraj
  • Místo: Hradec Králové
  • Charakteristika kurzu: jednodenní seminář pro maximálně 12 osob
  • Cenové podmínky: 2.990 Kč bez DPH (t.j. 3.617,90 Kč včetně DPH)
  • Časový rozsah: 1 den ( možno dojednat i rozsah dle dohody)
  • Způsob realizace: v době 9:00 - 16:00, prezence od 8:30
  • Stav: termín konání 23.3.2017

Storytelling je ve zkratce řečeno vyprávění příběhů. Je to návrat a znovu objevování hluboce zakořeněné tradice vyprávění. Je to ta nejpřirozenější lidská činnost i umění zároveň.

Komu je kurz určen?
Zejména manažerům, obchodníkům a podnikatelům, zkrátka těm, kteří jsou denně ve styku s lidmi (ať už se zákazníky nebo spolupracovníky).

Naučíme Vás jak přidat do dialogu trochu lidskosti.

Naučíme Vás vyprávět příběhy a budete nadšeni a je možné pomocí příběhů ovlivnit dění okolo Vás?

  • Naučíme Vás jak argumentovat
  • Naučíme Vás jak získat důvěru ostatních
  • Naučíme Vás jak inspirovat a motivovat druhé
  • Naučíme Vás jak usměrnit skupinová rozhodnutí
  • Naučíme Vás jak dát informacím smysl, který by holá fakta nikdy dát nemohla

Dejte svým zaměstnancům šanci:

  • naučit se efektivně komunikovat s posluchačem při veřejných vystoupeních
  • naučit se srozumitelně cizelovat schopnost vyjadřování
  • naučit se zařazovat do svého projevu originální vypravěčské postupy
  • naučit se zaujmout svou vlastní osobitostí naučit se  účinně využívat vlastní fantazii a imaginaci
  • naučit se pracovat s pauzou, tempem, rytmem a dynamikou v každodenní mluvě

Všechny tyto dovednosti si účastníci kurzu osvojují formou tzv. storytellingu, tedy vyprávění na základě drobných příběhů, které si sami vytvoří. Kurz je realizován jak formou samostatné práce, tak i interakcí ve dvojicích či skupinách. Účastníci kurzu probírají společně téma a možnosti příběhu a dostává se jim tak možnosti vzájemně se podporovat a inspirovat. Věnují se tedy jak svému vlastnímu sebepoznávání, tak vzájemné souhře ve skupině.

Forma kurzu

Délka i forma kurzu záleží na vašem přání a společné domluvě. Rádi kurz nachystáme přímo pro vás tzv. „na klíč“. Jsme schopní připravit kurz na vámi vybrané téma i v požadovaném rozsahu a délce.

Zde nabízíme několik konkrétních variant realizace našich kurzů:

Jednodenní kurz

  • téma: osobní příběhy – příběhy, které vychází z dětství, rodinné historie nebo například snů aneb jak připravit a povyprávět vlastní příběh jednoduše, sdělně a neskutečně poutavě
  • počet hodin: 8 hodin (6,5 hodiny + pauza na oběd a krátké přestávky)
  • max. počet osob: 10

Dvou - nebo třídenní kurz, témata k výběru:

1) osobní příběhy – příběhy, které vychází z dětství, rodinné historie nebo například snů aneb jak připravit a povyprávět vlastní příběh jednoduše, sdělně a neskutečně poutavě

2) autorské příběhy – vždy na dané téma, které společně vybereme podle vašich požadavků a zaměření, cílem je vytvořit působivý a funkční příběh podle staletí prověřené struktury a zaujmout jím svého diváka, ať už je to kolega, přítel, klient nebo vlastní děti

3) příběhy již napsané – příběhy známé i neznámé, pověsti, pohádky, horory, co jen si dokážete představit, trénink pojetí a interpretace příběhu aneb jak svým vyprávěním rozesmát, dojmout, vystrašit, ale především zavést do světa vašeho příběhu

  • počet hodin: 16 hodin (13 hodin + přestávka na oběd a krátké pauzy), podle libovolného rozložení do dvou nebo tří dní
  • max. počet osob: 14

Dlouhodobý kurz

  • téma: příběh jako takový aneb procházka všemi třemi okruhy příběhů zmíněnými výše
  • počet hodin: 50 hodin – 1,5 hodiny každý týden po 33 týdnů (od září do června)
  • max. počet osob: 10

Variace:

  • Je možné se domluvit na jiné hodinové dotaci a uspořádat například čtyřdenní kurz – nejprve dva dny kurzu, poté týden volno a poté znova dva dny s příběhy. Účastníci by tak měli více času vyhodnotit svou práci v první části kurzu a navázat na ni ve druhé.
  • Nabízíme kurzy i v německém jazyce, jak pro začátečníky, tak i pokročilé, a to pod vedením lektora německého jazyka. Vytváření příběhu a jeho vyprávění v cizím jazyce je ta nejpřirozenější forma výuky s obrovským přínosem a hmatatelnými výsledky.

Dějiny lidského rodu můžeme číst jako jedno velké vyprávění, ale těžko je převyprávíte dítěti před spaním. A o to právě jde.

Samozřejmě záleží na tom, komu chcete daný příběh vyprávět a kam tím vlastně směřujete.

Provedeme Vás jednotlivými kroky, které Vám pomohou najít, vytvořit a také co nejefektivněji používat vlastní příběhy typu:

Kdo jsem? Proč jsem tady?

  • Lidé o Vás potřebují něco vědět, než Vám začnou důvěřovat.
  • Ukažte, že oplýváte kvalitami, které vaši posluchači hledají.

Učení - Změňte chování ostatních snáze než udělováním rad.

Vize - Vidina krásné a zajímavé budoucnosti okamžitě zmenší současné problémy.

Hodnoty v praxi - Hodnoty v praxi - Hodnoty jsou subjektivní.Ukažte, co daná hodnota znamená právě pro vás.

Vím, co si myslíš - Odhalte tajná podezření posluchačů a vzápětí jejich pochybnosti vyvraťte.

Storytelling je specifická disciplína, která využívá mnoha druhů cvičení, her a především představivosti vypravěčů, kteří jsou zároveň autory a interprety příběhu.Vyprávíme všichni a často. I tuto schopnost můžeme ovšem jako každou jinou rozvíjet, zdokonalovat a používat. Ze schopnosti se může stát umění. Takto definujeme disciplínu zvanou oním mezinárodní slovem storytelling.

Čím vším je a může být storytelling?

  • způsobem realizace
  • edukačním prostředkem
  • volno časovou aktivitou
  • uměleckou disciplínou
  • prostředkem sebepoznávání a osobnostního rozvoje
  • a mnohým dalším

Jaký význam má storytelling?

  • Aktivně pracuje s literaturou a podněcuje zájem o ni.
  • Obohacuje a rozšiřuje slovní zásobu.
  • Napomáhá chápat souvislosti, uceluje kontext.
  • Podporuje kritické myšlení, klade před posluchače názory a hodnoty, které rozebírá z různých úhlů.
  • Zvyšuje schopnost naslouchat a chápat.
  • Podněcuje tvořivé psaní a představivost.
  • Zvyšuje schopnost komunikace.
  • Podporuje schopnost předvídání, analýzy a syntézy.
  • Je to skvělá zábava.

Proč používáme mezinárodní termín „storytelling“, když čeština zná krásné slovo „vyprávění“?

Jednoduše proto, že vypráví každý, ale storytellingu se věnují ti, kteři chtějí vědomě a s konkrétním cílem schopnost vyprávění rozvíjet a jednou třeba i dovést k dokonalosti.

Především ale jde o přihlášení se k mezinárodní „síti“ storytellingu, sjednocující se právě ve jménu tohoto anglickojazyčného označení. Ostatně, provedeme-li malý rozbor termínu „storytelling“, zjistíme, že proti českému „vyprávění“ má jednu nespornou přednost. Spojuje v sobě totiž „příběh“ (story) i „vyprávění“ (telling), tedy samotný proces vzniku a jeho výsledek.

Čím by taky byly příběhy bez vypravění,
a vyprávění bez příběhů?

„Když rýže přestane růst, je zvykem oddávat se tomuto rituálu: Ženy jdou do rýžových polí, usednou k rostlinám a vypráví jim mýtus o jejich původu. Rýže si tak uvědomí, jaký je její smysl, získá tím motivaci a začne znovu růst.“

Ing. Veronika Lencová, MBA

Charismatická lektorka, profesionální koučka, spisovatelka. Ráda vymýšlí a realizuje on-line strategie a vzdělávací programy. 
Školí myšlenkové mapy, tréninky paměti, rychlé čtení, storytelling, time management metodou GTD. V korporátní sféře pak procesní, strategický i change management, controlling, finanční analýzu. 
Semináře sestavené na míru klientovi dokáže propojit s výkonovým koučováním a/nebo NLP (neurolingvistickým programováním).
Vychází ze svých dlouholetých profesionálních zkušeností, pracovala jako finanční ředitelka a konsultantka pro SAP: A.Poettinger, ENGE L Strojírenská finanční ředitelka a konsultantka SAPU, BMD System haus Steyer. 
Vystudovala řadu škol: Jihočeská universita, ESMA, Praha/Barcelona, EPI - Evropský polytechnický institut, IPFM - Institute for Industrial and Financial Management v současné době studuji VŠE Jindřichův Hradec.

Je autorkou těchto knih: 
Myšlenkové mapy v v pěti krocích, 50 odstínů investic, Kaizen, 11 kroků, kterými posunete firmu výš.

Máte-li dotaz, neváhejte se nás zeptat.

Položky označené * jsou povinné.

Doporučte toto pracovní místo nebo vzdělávácí kurz vašemu známému.

Položky označené * jsou povinné.