Organizační struktura
Jedním z důležitých nástrojů řízení lidských zdrojů, je správně definovaná organizační struktura, reprezentovaná organizačním schematem, správným vymezením rolí útvarů a zaměstnanců, definováním kompetencí a pracovních náplní u všech pracovních pozic.
Toto je jedním ze základních předpokladů pro úspěšné řízení a fugování firmy, společnosti nebo organizace.
Zvláště u dynamicky se rozvíjejících subjektů, je nezbytné periodicky upřesňovat organizační schéma, kompetence zaměstnanců a nastavení firemních procesů.
Organizační struktura musí odrážet určitý „funkční model”, který je nutný k naplnění předmětu činnosti firmy, společnosti nebo organizace a její vize dalšího rozvoje.
Je velmi důležité optimálně nastavit organizační strukturu, procesy a komunikační linie. To vše s podporou moderních informačních a komunikačních technologií.
Velmi dobrým nástrojem pro aktualizaci nebo první vytvoření organizační struktury je personální audit - nebo v našem pojetí také spíše audit efektivnosti systému řízení. Pomůže v tom hlavním a to je vymezení rolí útvarů i jednotlivců. Stanovení jejich kompetencí nebo vytvoření kompetenčního modelu.