Budování firemní kultury
Podnikovou - firemní kulturu reprezentují především řadoví zaměstnanci a manažeři. Jedná se o soubor norem a zvyklostí, které všichni dodržují. Opět by to měl být řízený proces, už počínaje výběrem zaměstnanců a procesem jeho adaptace ve firmě.
DEFINICE POJMU - několik definicí klasiků:
„Kultura organizace neboli podniková kultura představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a doměnek,
která sice asi nebyla nikde výslovně zformulována, ale formuje způsob chování a jednání lidí a způsoby vykonávání práce. ”
Michael Armstrong (2001)
„Kultura nějaké organizace se vztahuje k jedinečné konfiguraci norem, hodnot, přesvědčení a způsobů chování, které
charakterizují styl, na němž se skupiny a jedinci shodují za účelem splnění nějakýchn úkolů.”
Eldridge a Crombie (1974)
„Kultura je systém neformálních pravidel, která vyjadřují, jak by se lidé po většinu času měli chovat.”
Seal a Kennedy (1982)
„Kultura jsou společně vyznávané přesvědčení, postoje a hodnoty, které existují v organizaci. Jednodušeji řečeno,
kultura je způsob, jakým něco děláme.”
Furnham a Gunter (1993)
Budování firemní kultury souvisí, v současné době, velmi úzce s budováním společenské prestiže práce u firmy nebo společnosti.
Spokojenost zaměstnanců je tou nejlepší reklamou pracovního uplatnění u firmy.